روش های کاشت دندان

روش های کاشت دندان

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در شاخه دندانپزشکی روش هایی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد. دندان از دست رفته علاوه بر اینکه بر زیبایی فرد تاثیر می گذارد  محلی مناسب برای باقیمانده غذا بوده و در طولانی مدت باعث آسیب لثه و استخوان رایج ترین روش های کاشت دندان ایمپلنت و بریج می باشد . در اینجا به بررسی مقایسه ایمپلنت دندان و بریج می پردازیم تا بهترین و بادوام ترین روش را برای کاشت دندان های خود انتخاب کنید.

روش های کاشت دندان
روش های کاشت دندان

بریج دندان

بریج دندان به عنوان روشی برای پرکردن محل بدون دندان می باشد. در این روش برج هایی از جنس چینی یا سرامیک روی دندان های اطراف محل خالی دندان قرار می گیرد. دندان ها به عنوان کمکی برای استحکام بریج در محل خالی می باشند. برای اینکار معمولا قسمتی از دندان های اطراف محل خالی تراشیده شوند.

با توجه به تشخیص پزشک از یک تا چند دندان برای قرار گیری استفاده می شود. گاهی از یک دندان به عنوان پایه و گاهی از دو دندان به عنوان بالهایی برای اتصال بریج استفاده می شود.

توصیه به خواندن : آشنایی با تفاوت ایمپلنت و بریج دندان

عوارض بریج دندان

بریج دندان برای افرادی که فقط یکی از دندان های خود را از دست داده اند و دارای دندان های پر شده می باشند که نیاز به ترمیم طول تاج دندان ها نداشته باشند ،می باشد. استفاده از این روش کاشت عوارضی دارد از جمله موارد ذیل می باشد:

  1. تراش دادن دندان های اطراف دندان از دست رفته که به تدریج باعث آسیب این دندان ها می شود.
  2. به دلیل موقعیت بریج ( قرار گیی در روکش دند ان ) امکان بداشت آن ها مشکل می باشد در نتیجه زمینه برای پوسیدگی دندان را فراهم می کند.
  3. بریج زمینه برای آسیب به لثه مانند تحلیل لثه و استخوان فک را فراهم می کند.
روش های کاشت دندان
روش های کاشت دندان

ایمپلنت دندان

روشی دیگر کاشت ایمپلنت دندان می باشد که امروزه به استقبال زیاد افراد از این روش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این روش دندانی شبیه به دندان طبیعی از جنس تیتانیوم در داخل لثه قرار می گیرد و بعد از گذشت زمانی که در محل خود با استخوان فک پیوند خورد روکشی بر روی آن قرار می گیرد.

ویژگی های ایمپلنت

  1. نیازی به دندان های دیگر برای قرار گرفتن در محل خود ندارد و مانند بریج دندان ها تراش داده نمی شود.
  2. داشتن دندان طبیعی مانند دندان های خود فرد به طوری قابل تشخیص نمی باشد.
  3. نیاز به ترمیم ندارد ( در صورتی که ضربه یا آسیبی بعد از کاشت به آن وارد نشود).

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

    • اگر تمایل دارید از این مزایا استفاده کنید همین الان با شماره 09120957013 تماس بگیر یا فرم نوبت دهی  را پر کنید . 

  • [formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها