بیماری های لثه

بیماری های لثه

به توضیح فوق تخصص ایمپلنت و متخصص جراحی لثه، انواع بیماری های لثه به دو دسته تقسیم می شوند:

  • ژنژویت (التهاب لثه) Gingivitis
  • پریودونتیت (التهاب لثه و استخوان) Priodentitis (پیوره)
بیماری های لثه
بیماری های لثه

پریودونتیت

پریودونتیت مرحله پیشرفته ژنژویت می باشد. پریودونتیت یکی از شایع ترین بیماری های لثه و بوسیله تخریب بافت های همبند و استخوان توسط خود بدن در پاسخ به میکروب ها مشخص می گردد. پریودونتیت (پیوره) شدید در 20-5 % بالغین در جهان دیده می شود که می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود.

کودکان و نوجوانان هم می توانند به انواع بیماری لثه از جمله پیوره مزمن، پیوره مهاجم و… مبتلا شوند. امروزه پذیرفته شده است که تقریباً اکثر فرم های بیماری های لثه ترکیبی مخلوط از انواع عفونت های میکروبی می باشد. شواهد زیادی هم در مورد نقش بالقوه عوامل قابل و غیر قابل تغییر که می تواند اثر گذار باشند، بررسی شده است. فهم این عوامل برای درک این بیماری بسیار کمک کننده است.

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

عوامل و فاکتورهای ریسک قابل تغییر

میکروب ها

میکروب ها و باکتری ها نقش بسیار مهمی در انواع بیماری های لثه ایفا می کنند. دهان دارای بیش از 700 گونه باکتری می باشند که 400 نوع آن در جرم های زیر لثه ای یافت می شوند. میکروب های زیر لثه ای می توانند شامل صدها گونه باکتری باشند که فقط تعداد کمی از آنها در ارتباط با پیشرفت بیماری پیوره می باشند. گونه ای غالب در جرم های زیر لثه ای شامل های بی هوازی گرم منفی و اسپیروکت ها می باشد.

مصرف تنباکو و سیگار

شواهد بسیاری مبنی بر سطوح بالا تر پیوره در میان سیگاری ها موجود است. سیگار اثر مخرب زیادی بر روی بافت های لثه دارد و میزان پیشرفت بیماری های لثه را افزایش می دهد.

از طرفی سیگار باعث تغییر پاسخ مناسب بدن میزبان به میکروب های درون جرم ها می شود. (باعث کاهش پاسخ بدن می شود.) سیگاری هایی که بیماری لثه دارند، علائم کمتری از التهاب لثه و خونریزی در مقایسه با غیر سیگاری ها نشان می دهند که به علت اثر انقباضی سیگاربر عروق، کاهش جریان خون توسط سیگار و کاهش علائم کلیتی التهاب توسط سیگار می باشد.

بیماری های لثه
بیماری های لثه

دیابت (بیماری قند)

یکی از علائم مهم دیابت بیماری های لثه و پیوره است. بیماران با دیابت های نوع دوم تشخیص داده نشده و یا ضعیف کنترل شده دارای ریسک بالاتری برای بیماری لثه می باشند. مطالعات بسیار زیادی همراهی میان دیابت و استعداد افزایش یافته به عفونت های دهانی را توضیح می دهند. در بیماران دارای دیابت سیر پیشرفت پیوره دارای سرعت بسیار زیادتری است. از طرفی اکثر بیماران با کنترل مناسب وضعیت دیابت به خوبی به درمان های لثه و پیوره پاسخ می دهند.

بیماری های قلبی عروقی

ارتباط میان بیماری های پیوره و بیماری های قلبی عروقی به خوبی مطالعه شده است و به شناختی در مورد مکانیزم مشترک هم رسیده اند

  • غلظت بالای کلسترول و فعالیت باکتری های دهان در پیشرفت آترو اسکلروزیس (تصلب شرائین) و پیوره
  • بیماری های لثه به علت منابع بالای میکروب های زیر لثه می توانند شخص را به بیماری های عروقی مبتلا کنند.
  • در پیوره پروتئین های مربوط به التهاب (C-Protein) و (InterLeukin_6) بالا می روند که اینها همراه با بیماری های قلبی عروقی می باشند.
  • باکتریمی (بالا رفتن سطح باکتری در خون) در نتیجه پریودنتیت و بیماری های دندان به عنوان علت اولیه افروکاردیت عفونی قلب شناخته می شوند. بخصوص در بیمارانی که تحت جراحی های دریچه قلب می روند و یک باکتری در ایجاد افروکاردیت عفونی تهدید کننده حیات وجود دارد.

مطالعات بسیار زیادی اشاره کرده اند که بیماری های لثه و پیوره می توانند یک علت مجزا بری بیماری های قلبی، مغزی عروقی و زایمان های زودرس باشند. مطالعات دیگری ارتباط میان پیوره و بیماری های اسکمیک (Ischemic) قلبی را به اثبات رساندند.

تکمیل کننده این مطلب : علت آبسه بعد ایمپلنت 

اختلالات ایجاد شده توسط دارو

به توصیه بهترین متخصص ایمپلنت، برخی داروهای بیماری های لثه باعث کاهش اساسی جریان بزاق می شوند و بهتر است در مصرف آنها دقت نمایید. تعدادی از آنها شامل موارد زیر هسستند:

  • بعضی از داروهای فشار خون
  • ضد درد مخدر
  • آرام بخش ها
  • آنتی هیستامین ها
  • آنتی متابولیت ها
  • ضد افسردگی ها
  • بخصوص داروهایی که مایع یا جویدنی هستند و دارای تندی باشند، باعث تغییر PH و ترکیب جرم های زیر لثه می شوند و آنها را برای چسبیدن به سطوح دندان توانا تر می کند.
  • داروهایی که باعث افزایش حجم و رشد لثه می شوند، نظیر داروهای ضد صرع، داروهای بلاک کننده کانال های کلسیمی، سیکلوسپورین
بیماری های لثه
بیماری های لثه

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها