ایمپرشن کوپینگ چیست ؟

ایمپرشن کوپینگ چیست ؟

ايمپرشن کوپينگ يا ترنسفر کوپينگ يا ايمپرشن پست (Impression Coping Transfer Coping / Impression Post) بخشی است که به ایمپلنت دندان متصل می گردد و عملیات قالب گیری روی آن انجام می شود ، کاربرد اصلی ایمپرشن کوپینگ تعیین مکان روکش دندان می باشد.

ایمپلنت دندان دارای قسمت های قفل شونده داخلی و خارجی است که قسمت های دیگر ایمپلنت از طریق این اجزا می توانند به یکدیگر متصل گردند، ایمپلنت دندان دارای یک رابط می باشد که با سطح متناظر منطبق می گردد که این سطح متناظر موجب اتصال اباتمنت و دیگر اجزا به ایمپلنت می شود.

 

ایمپرشن کوپینگ چیست ؟
ایمپرشن کوپینگ چیست ؟

این رابط همچنین مانع از ورود باکتری ها و میکروب ها به ایمپلنت دندان می شود و همچنین قابل ذکر است که ایمپرشن کوپینگ به ایمپلنت وصل می شود و عملیات قالب گیری روی آن انجام می شود کاربرد دقیق ایمپرشن کوپینگ نیز همین مشخص کردن مکان روکش دندان است و انجام این پروسه در آزمایشگاه صورت می پذیرد.

کاربرد ایمپرشن کوپینگ در ایمپلنت

متخصص ایمپلنت از ایمپرشن کوپینگ برای انجام عملیات قالب گیری از ایمپلنت دندان در دهان بیمار استفاده می کند. با استفاده از ایمپرشن کوپینگ، می توان جایگاه دقیق فیکسچر و روکش دندان در فک مدل سازی شده یا کست مشخص می گردد.
ایمپرشن کوپینگ دارای دو نوع زیر می باشد.

  1. Transfer impression coping
  2. pick up impression coping

ن انواع ایمپرشن کوپینگ در قالب گیری بسته و قالب گیری باز استفاده می گردند، اشکال مختلف ایمپرشن کوپینگ با توجه به سیستم های گوناگونی می باشد که در آن ایمپرشن کوپینگ مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین متخصص ایمپلنت پس از باز کردن هیلینگ، ایمپرشن کوپینگ را روی پایه فیکسچر می بندد و قالب گیری انجام می پذیرد.
در ادامه می خواهیم دو نوع قالب گیری که برای تعیین جای فیکسچر در دهان است و به دو صورت زیر می باشد را بررسی کنیم:

تری باز یا  Open Tray یا قالب گیری باز

در روش قالب گیری باز بعد از اینکه همه چیز تنظیم گردید و بعد از انجام قالب گیری، پیچ‌های ایمپرشن ها بازشده و از دهان خارج می‌شود.

تری بسته یا Close Tray یا قالب گیری بسته

در این روش قالب گیری، ایمپرشن کوپینگ بوسیله پیچ هایی از محل سوراخ قاشک تری باز می شوند و ایمپرشن کوپینگ ها در درون ماده قالب گیری باقی می مانند.

پس از ساختن تری اختصاصی سوراخ هایی در آن تعبیه می شود که پیج ها از آن عبور کند.

ایمپرشن کوپینگ چیست ؟
ایمپرشن کوپینگ چیست ؟

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها