ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه ، همانطور که از نامش پیداست ، طی یک جلسه به انجام می رسد. در واقع در این روش ، بلافاصله پس از کشیدن دندان ، کاشت ایمپلنت در استخوان صورت گرفته و روکش دندان نیز همان روز روی آن قرار می گیرد . در روش قدیمی پس از کشیدن دندان باید مدت زمانی را صبر می کردید تا جای زخم التیام یابد یا از دندان مصنوعی و بریج استفاده می کردید ؛ سپس پس از بهبودی زخم پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته میشد و پس از چندماه صبر و انتظار می توانستید ایمپلنت دندان خود را روکش کنید. ولی در این روش جدید، ایمپلنت و روکش موقتی آن یک روزه انجام می شود.

ایمپلنت یک روزه

در واقع پس از کشیدن دندان می توانید دندان خود را همان روز ایمپلنت کنید و روکش موقتی را بر روی آن نصب نمایید.

مزیت ها ایمپلنت یک روزه

  • زمان کم تر
  • درد کم تر
  • خالی نماندن جای دندان
  • محافظت از بافت لثه
  • عدم نیاز به بخیه
  • انجام یک عمل جراحی
  • ایجاد لبخند زیبا
  • داشتن دندان دائمی
  • هماهنگی بهتر لثه با تاج

ایمپلنت، به دلیل شکستگی دندان، پوسیدگی عمیق و کشیدن دندان انجام می شود. قبل از جراحی لازم است که از سلامت بیمار و دارو هایی که از قبل مصرف می کند مطلع شد، و یا دارو هایی که قرار است مصرف کند مانند داروهای آنتی بیوتیک و دهانشویه برایش تجوریز شود. پس از معاینه فیزیکی و گرفتن عکس پرتو ایکس دو بعدی، فرآیند کاشت ایمپلنت انجام می شود.

عوارض کاشت ایمپلنت یک روزه

همان طور که میدانید هیچ روشی بدون عوارض نیست ولی در ایمپلنت عوارض بسایر محدود می باشد و انجام این روش بیشتر به مهارت دندان پزشک بستگی دارد.

 

ایمپلنت یک روزه

 

مراحل کاشت ایمپلنت در یک روز

قبل از جراحی ایمپلنت یک روزه ، مانند همه روش ها بی حسی صورت می گیرد و قبل از کشیدن دندان درصورت لزوم می توان از آن قالب گیری کرد، فرآیند کشیدن بسیار با احتیاط صورت میگیرد تا حداقل آسیب به لثه و استخوان وارد شود، پس از کشیدن باید مطمئن شد که هیچ بافت عفونی وجود ندارد و حفره با دقت تمیز شود.

پس از این مرحله، ایمپلنت در استخوان فک دریل می شود. پس از کاشت برای پر کردن منافذ ایمپلنت ممکن است که به پیوند استخوان نیاز داشته باشیم که می توانیم از پیوند کام یا غشا برای حافاظت از استخوان پیوند شده استفاده کنیم، برای روکش در صورت وجود گشتاور زیاد روکش روی ایمپلنت نصب می شود در غیر این صورت میتوان از هیلینگ اباتمنت روی ایمپلنت استفاده کرد سپس بریج یا دندان مصنوعی موقت روی آن قرار میگیرد.

در آخرین مرحله، روکش چسبانده شده تنظیم می شود و عمل جراحی به پایان میرسد.ولی همان طور که می دانید پس از جراحی به مدت سه تا چهار ماه نباید از دندان ایمپلنت شده برای مصرف غذا استفاده کرد چراکه فرآیند جوش خوردن ایمپلنت با استخوان چندین ماه زمان میبرد.

 

ایمپلنت یک روزه

 

بیمار پس از دو هفتهاز پروسه ایمپلنت یک روزه، برای قالب گیری و معاینه به دندان پزشک مراجعه میکند. پس از قالب گیری و ساخت دندان مصنوعی در آزمایشگاه که معمولا دو هفته زمان میبرد بیمار مراجعه کرده و دندان پزشک، دندان مصنوعی را نصب می کند و کار کاشت ایمپلنت به پایان میرسد.

یک نوع دیگر از ایمپلنت فوری، روش (all on 4) می باشد در این روش 4 ایمپلنت در استخوان فک قرار میگیرد که یکی از مزیت های این روش این است که بیمار میتواند در یک جلسه ایمپلنت را تحویل بگیرد و این که پروتز استفاده شده به صورت متحرک نیست و ثابت و محکم می باشد به همین خاطر بیمار می تواند به راحتی غذا بخورد بدون این که مشکلی پیش بیاید. پس از بهبودی، ایمپلنت مانند دندان طبیعی عمل می کند. شماهم باید همانند دندان طبیعی، مراقبت های لازم و بهداشتی مانند مسواک زدن و نخ دندان را فراموش نکنید.

هزینه ایمپلنت یک روزه در تهران

شما در این درمان نیازمند ملاقات های متعددی با دندان پزشک می باشید که هرکدام بسته به نوع بیمه ای که دارید هزینه متفاوتی دارند. بهتر است که در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید تا نسبت به نوع بیمه و درمان مورد نیاز هزینه مناسب ایمپبنت را به شما اطلاع دهد.

درواقع هزینه ایمپلنت دندان یک روزه به برند ایمپلنت کشور سازنده آن و متخصص ایمپلنت بستگی دارد. و این که هزینه ایمپلنت یک روزه در تهران 10 تا 20 درصد از روش معمولی بیشتر می باشد که دلیل این افزایش قیمت به دلیلی تکنیکی که انجام می شود و موادی که استفاده می شود می باشد.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها