علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت

علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت

یکی از دلایل آبسه لثه بعد از ایمپلنت، می تواند استفاده کردن از متریال ارزان قیمت و بی کیفیت باشد که احتمال ایجاد عفونت و آبسه را افزیش می دهد. بنابراین هنگام مراجعه از دندان پزشک بخواهید تا از متریال باکیفیت استفاده کند. مهارت دندان پزشک در کاشت ایمپلنت نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

رفتار و شرایط خود بیماران نیز در ایجاد عفونت تاثیر گذار است. پس از کاشت ایمپلنت باید بهداشت را به طور کامل رعایت کنید، از مصرف سیگار خودداری شود چرا که یکی از  دلایل شکست و عفونت دندان می تواند باشد و بیماری های سیستمیک مثل دیابت نیز ممکن است در این امر تاثیر داشته باشد.

از دلایل ایجاد عفونت ایمپلنت دندان و بیماری لثه، پری ایمپلنتایتیس می باشد. پری ایمپلنتایتیس نوعی بیماری لثه است که سبب می شود استخوان فک تحلیل برود و موجب شکست ایمپلنت شود.

 

علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت
علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

علائم عفونت دندان

معمولا  عفونت دندان به صورت درد و تورم بروز می دهد، اما عوامل دیگری نیز  می تواند شامل شود مانند:

  • لق شدن ایمپلنت
  • بوی بد دهان
  • مشکل در جویدن
  • درد و تب
  • خونریزی در محل کاشت دندان
  • التهاب و قرمزی لثه
  • و…

بیماری پری ایمپلنتایتیس

این بیماری نوعی عفونت است که بر اثر باکتری ایجاد می شود. پری ایمپلنتایتیس روی بافت های نرم و سخت اطراف لثه اثر میگذارد و سبب التهاب بافت های نرم می شود، به مرور روی بافت های سخت اطراف ایمپلنت نیز اثر گذاشته و سبب تحلیل رفتن آن می شود.

ایجاد این نوع التهاب و عفونت پس از ایمپلنت بسیار شایع است در ابتدا بافت نرم لثه التهاب پیدا کرده، سپس باعث تحلیل رفتن استخوان اطراف ایمپلنت(بافت سخت) می شود و پس از آن شکست ایمپلنت را در پی دارد.

احتمال ابتلا نیمی از بیماران به پری ایمپلنتایتیس پس از کاشت ایمپلنت وجود دارد. با رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از مسواک و نخ دندان می توانید از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید.

 

علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت
علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت

 

عوارض عفونت دندان

اگر در اطراف دندان ایمپلنت شده عفونت مشاهده کردید، حتما برای درمان در اسرع وقت پیگیری کنید زیرا دیر اقدام کردن عوارض جبران ناپذیری ممکن است برایتان ایجاد کند این عوارض می تواند موادر زیر باشد:

  • از دست دادن ایمپلنت
  • ضعغیف شدن استخوان فک
  • عفونی شدن دندان های طبیعی اطراف ایمپلنت
  • عفونی شدن بافت های نرم و سینوس ها
  • عفونت خونی(درموارد شدیدتر)
  • سرایت به مغز(درموارد شدیدتر)

عوامل افزایش دهنده احتمال عفونت ایمپلنت دندان

  • سیگار کشیدن

سیگار جریان خون در لثه را محدود کرده و سبب می شود تا بهبودی به کندی صورت گیرد و سبب عفونت دندان می شود. در افراد سیگاری احتمال عفونت بالای 20 درصد است. بهتر است که افراد سیگاری قبل از مراجعه به کلینیک برای کاشت ایمپلنت یک هفته قبل و حداقل دو هفته پس از کاشت، سیگار را کنار بگذارند.

  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

پس از کاشت ایمپلنت، برای جلوگیری از ایجاد عفونت باید سعی کنید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.

  • جراح نامناسب

دندان پزشکان برای انجام ایمپلنت معمولا شما را به یک جراح ارجاع می دهند، جراح حرفه ای باید بتواند محل مناسب برای کاشت ایمپلنت و تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای کاشت را تشخیص دهد زیرا در صورتی که مکان کاشت ایمپلنت مناسب نباشد، باعث لق شدن آن و عفونت می شود.

  • بیماری لثه

قبل از کاشت ایمپلنت باید بررسی های لازم انجام شود تا بیماری لثه نداشته باشید زیرا این بیماری سبب می شود تا لثه و استخوان فک تضعیف گردد و اگر بیماری درمان نشود عفونت اطراف ایمپلنت گسترش یافته و باعث شکست ایمپلنت می شود.

 

علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت
علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت

 

راه حل درمان عفونت ایمپلنت

پس از مراجعه به دندان پزشک اگر عفونت شما پس از کاشت ایمپلنت صورت گرفته باشد، معمولا دندان پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند یا ممکن است ایمپلنت را عوض کند.

اگر تاج دندان گذاشته شده باشد و ایمپلنت عفونت کرده باشد شرایط برای درمان سخت شده دندان پزشک پس از بررسی عفونت ابتدا اطراف آن را تمیز کرده سپس آنتی بیوتیک تجویز می کند. برخی دندان پزشکان با استفاده از لیزر نیز می توانند عفونت را متوقف کنند. در صورت ناموفق بودن لیزر درمانی دندان پزشک پس از بررسی اطراف استخوان فک از روش پیوند استخوان استفاده می کند. در مواردی که عفونت شدید باشد و درمان های گفته شده تاثیر گذار نباشد، دندان پزشک ناچار است تا ایمپلنت را تعویض کند.

البته شما با رعایت بهداشت و درمان، استفاده نکردن سیگار تا پایان درمان ایمپلنت حداقل، استفاه از دهان شویه و نخ دندان و عمل کردن به توصیه های جراح می توانید از ابتلا به عفونت جلوگیری کنید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها