انواع کاشت دندان ثابت

انواع کاشت دندان ثابت

از دست دادن دندان مشکلاتی زیادی می تواند ایجاد کند،  هم در زیبایی چهره تاثیرگذار است و هم غذا خوردن را در این شرایط سخت می کند. بنابراین زمانی که دندان خود را از دست می دهید، بهترین راه کار برای جایگزین کردن آن کاشت دندان است که هم می تواند اعتماد به نفس را در اثر از دست دادن دندان برگرداند و هم غذا خوردن را راحت تر می کند، اما کاشت دندان هم انواع مختلفی دارد که یکی از سوال های بیماران هنگام مراجعه به مطب می باشد که کاشت دندان ثابت چگونه است و انواع کاشت دندان ثابت به چه صورت است مقاله ما هم در این مورد می باشد.

 

انواع کاشت دندان ثابت
انواع کاشت دندان ثابت

 

اگر تصمیم دارید که برای کاشت دندان به دندانپزشک مراجعه کنید، بهتر است که ابتدا راجع به انواع دندان ثابت اطلاعات کافی را کسب کنید و سپس بهترین روش را جهت کاشت دندان انتخاب کنید. کاشت دندان ثابت را از سه طربق ایمپلنت، بریح و دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنj میتوان انجام داد، حال قصد داریم درباره هرکدام از این روش ها توضیحاتی را بیام کنیم.

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

چرا بهتر است که جای خالی دندان را پر کنیم؟

هنگامی دندان هایتان را دست می دهید، هم روی زیبایی چهرتان تاثیرگذار است و هم موجب کاهش اعتماد به نفس می شود و مهم تر از همه وقتی دندانی داخل استخوان فک نباشد سلامت لثه، دندان های مجاور و استخوان به خطر می افتد. زمانی که دندانی میان دندان هایتان نباشد، دندان های مجاور دندان از دست رفته به سمت جای خالی دندان کج می شوند و ممکن است که برای سایر دندان ها نیز این اتفاق بیفتد و همین موضوع منجبر به ناپایداری استخوان فک می شود، از طرفی دیگر  وقتی دندانی روی لثه نباشد، باکتری ها روی آن رشد می کنند که سبب عفونت لثه می شود و استخوان فک نیز به دلیل این که ریشه ای دورن آن وجود ندارد به مرور تحلیل می رود.

انواع دندان ثابت

  • ایمپلنت
  • دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت
  • بریج

 

انواع کاشت دندان ثابت
انواع کاشت دندان ثابت

 

ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از بهترین روش ها جهت کاشت دندان مصنوعی ثابت و بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته است. در ابتدا دندان پزشک پایه ایمپلنت را که از جنس تیتانیوم می باشد، در داخل استخوان فک قرار می دهد که البته لازمه آن وجود استخوان کافی است که اگر نباشد باید پیوند استخوان انجام شود. پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی عمل کرده و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری میکند، سپس اباتمنت و تاج دندان بر روی آن قرار میگیرد.

ایمپلنت دندان روشی فوق العاده جهت کاشت دندان ثابت است تا زمانی که ایمپلنت بر روی استخوان فک قرار دارد، نیازی نیست که نگران بیرون آمدن و یا جایه جایی آن باشید، ایمپلنت مانند یک دندان ثابت است که اگر به خوبی مراقبت شود می تواند مادام العمر عمر کند و زیبایی دندان طبیعی را هم دارد. این روش برای کسانی کاربرد دارد که یک یا دو دندان خود را از دست داده اند در صورتی که دندان های بیشتری را از دست داده اید می توانید از روش های اوردنچر که همان قرار گرفتن دندان مصنوعی برپابیه ایمپلنت است و یا  روش All on 4 استفاده کنید.

 

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

دو نوع دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت داریم که به قرار زیر هستند:

  • اوردنچر

این روش برای کسانی کاربرد دارد که بیشتر دندان های خود را در فک بالا با پایین خود از دست داده اند،  اوردنچر در واقع همان دندان مصنوعی متحرک می باشد که از تاج دندانی سفیدو کمی لثه که کاملا شبیه سازی دندان های طبیعی  و لثه شده است تشکیل شده و هنگامی که برر وی لثه قرار میگیرد همانند دندان طبیعی خواهد بود. تنها مشکل این دندان های مصنوعی، متحرک بودن آن است که با ایمپلنت این مشکل شده و با خیال راحت می توانید از این روش جهت کاش دندان های خود استفاده کنید.

اوردنچر بشتر برای کسانی مناسب است که استخوان فک مناسب و متراکمی داشته باشند، در روش اوردنچر می توان از یک تا هشت ایمپلنت را کاشت. دندان های مصنوعی توسط پایه های ایمپلنت که در داخل استخوان فک قرار میگیرند ، ثابت نگه داشته می شوندو دیگر تحرک ندارند و بیمار با خیال راحت می تواند از آن ها استفاده کند.

  • All on 4

دندان مصنوعی ثابت برپایه چهار ایمپلنت یا همان All on 4 روشی است برای بیمارانی که دندان های یک قوس کامل دندان در فک بالا و پایین خود و یا در هر دو فک خود را از دست داده اند و  تراکم استخوانی کافی ندارند، بسیار مناسب است.

در این روش چهار ایمپلنت در قسمت های متراکم استخوان فک کاشته می شود سپس پروتز دندان مصنوعی بر روی آن قرار میگیرد، این روش برای افرادی که بیشتر دندان های خود را در هر دو فک خود از دست داده اند، بسیار مناسب است. نه تنها پروتز های دندان مصنوعی همانند طبیعی هستند و کارایی دندان های طبیعی را دارند، بلکه در جای خود نیز به صورت ثابت قرار میگیرند.

 

انواع کاشت دندان ثابت
انواع کاشت دندان ثابت

 

بریج دندان

بریج یکی از روش هایی است که برای پر کردن ناحیه بی دندانی کاربرد دارد. در این روش یک پل روی دندان های مجاور ناحیه بی دندانی قرار میگیرد و ناحیه بی دندان پر می شود. در واقع بریج، دندان مصنوعی است که توسط دندان های طرفین درجای خود نگه داشته می شود که به آن پونتیک گفته می شود.

معمولا آن ها از پرسلین ساخته می شوند و به رنگ دندان طبیعی هستند، زمانی از بریج استفاده می شود که دندان های اطراف توان و مقاومت نگه داشتن بریج را داشته باشند در غیر این صورت اگر دندان های اطراف ضعیف و شکسته باشند، بهتر است که از سایر روش ها جهت کاشت دندان استفاده کرد.

سوالات انواع

 

1 – آیا در هر شرایطی امکان کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد؟

خیر، ابتدا باید با دندانپزشک مشورت کنید و ومعاینه شوید دربعضی مواقع امکان کاشت ایمپلنت وجود ندارد و ممکن است که کاشت آن به تعویق بیفتد. مانند سیگار کشیدن، نداشتن استخوان فک کافی، مبتلا بودت به بیماری لثه، کسانی که عادت به دندان قروچه دارد و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند.

2 – در کاشت دندان از طریق بریج از چه نوع روکش هایی استفاده می شود؟

در کاشت دندان از این طریق از روکش هایی از جنس زیرکونیوم، سرامیک، فلز و یا ترکیبی از فلزی-سرامیکی استفاده می شود.

3 – هزینه اوردنچر برپایه ایمپلنت چگونه است؟

هزینه اوردنچر نسبت به تعداد عمل های مورد نیاز، تعداد ایمپلنت کاشته شده، نوع اوردنچر استفاده شده و تعداد دندان مصنوعی متغیر می باشد.

3 :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها