مسواک مخصوص ایمپلنت

مسواک مخصوص ایمپلنت

یکی از روش های مراقبت از ایمپلنت استفاده از مسواک مخصوص می باشد. یک دندان پزشک یا جراح خوب باید طریقه استفاده صحیح از مسواک مخصوص ایمپلنت را برای بیمار خود توضیح دهد. بسیاری از افراد مسواک زدن را از کودکی آموخته اند و به همان طریق مسواک می زنند. مسواک زدن به روش معمولی ممکن است که به ایمپلنت آسیب برساند پس بهتر است که این کار را به صورت صحیح و با دقت کافی انجام دهید.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

 

ویژگی های مسواک مخصوص ایمپلنت

گردن زاویه دار موجود در مسواک های مخصوص ایمپلنت سبب می شود که مسواک به فضای زیر لثه هم دست یابد و گردن دراز و سرکوچک آن به فضای زیر ایمپلنت نیز دست می یابد و آن قسمت ها را به طور کامل تمیز می کند. تمیز کردن زیر پروتز، دسترسی به مناطق دشوار و سطوح ایمپلنت و از بین بردن جرم پلاک روی دندان ها از ویژگی های مسواک ایمپلنت می باشد.

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

نکات استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت

  • دقت کنید که این کار را به آرامی و بادقت انجام دهید، طوری که به بافت لثه آسیبی وارد نشود. مسواک زدن، لثه را در برابر عفونت مقاوم می کند و از مشکلاتی که امکان دارد پس از کاشت ایمپلنت رخ بدهند، جلوگیری می کند.
  • استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دوبار در طول روز لازم است. بهتر است که این کار را یک بار در صبح و یک بار در شب انجام دهید، لازم است که زمان استفاده از مسواک سه دقیقه باشد، به شست و شوی فضاهای خالی بین لثه و تاج دندان هم دقت کنید.
  • برای تمیز کردن بین دندان ها بهتر است که از مسواک بین دندانی استفاده شود.
  • از هر خمیر دندانی می توانید جهت تمیز کردن دندان ها استفاده کنید.
  • استفاده از دهانشویه نیز مناسب می باشد، چنانچه دندان پزشک دهانشویه مخصوصی برایتان تجویز کرده است، به هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید و حتما استفاده کنید.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
مسواک مخصوص ایمپلنت

 

استفاده صحیح از مسواک

برای استفاده صحیح از مسواک لازم است که به صورت عمودی و افقی دندان ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن دندان به صورت عمودی در دندان های فک پایین لازم است که مسواک را از لثه به سمت تاج بکشید؛ یعنی از پایین به بالا و برای دندان های فک بالا مسواک را بالا به پایین یعنی از لثه به سمت تاج دندان بکشید. برای تمیز کردن افقی دندان ها هم مسواک را به سمت جلو و عقب روی دندان ها حرکت دهید و در آخر هم لثه و روی زبان را تمیز کنید.

استفاده از مسواک برقی برای ایمپلنت

یکی از سوالات بیشتر مراجعه کنندگان به مطب ابن است که استفاده از مسواک برقی آیا می تواند عوارضی برای دندان ایمپلنت شده داشته باشد؟

جوابی که باید بدهیم این است که :

استفاده از مسواک برقی هیچ عوارضی برای ایمپلنت ندارد، چرا که ایمپلنت به عنوان ریشه مصنوعی عمل می کند و مسواک زدن چه به صورت برقی یا معمولی نمی تواند مشکلی برای آن ایجاد کند. تاج دندان نیز مانند دندان طبیعی عمل کرده و لرزش مسواک برقی مشکلی برای آن ایجاد نمی کند و حتی میتوانید از مسواک های معمولی برای تمیز کردن دندان های ایمپلنت شده استفاده کنید

ولی استفاده از مسواک به تنهایی برای تمیزی دندان ها کافی نمی باشد و برای تمیزی بیشتر باید از نخ دندان نیز استفاده شود.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
مسواک مخصوص ایمپلنت

 

مراقبت پس از جراحی ایمپلنت دندان

پس از جراحی ایمپلنت دندان لازم است مراقبت های گفته شده توسط دندان پزشک را جدی بگیرید و آن ها را انجام دهید، چرا که رعایت آن ها سبب می شود تا ایمپلنت هرچه سریع تر بهبود یابد و احتمال ایجاد عفونت و شکست ایمپلنت کاهش می یابد. مراقبت های توصیه شده توسط دندان پزشکان معمولا موارد زیر می باشند:

  1. سیگار نکشید و مصرف دخانیات را ترک کنید.
  2. استفاده از مسواک و نخ دندان فراموش نشود.
  3. از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  4. داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید.
  5. بعد از جراحی مایعات و غذاهای نرم مصرف کنید.

قیمت مسواک مخصوص ایمپلنت

مسواک مخصوص ایمپلنت در قیمت های گوناگون موجود می باشد و به فاکتور هایی از قبیل نوع مسواک،کارخانه سازنده مسواک و کیفیت آن بستگی دارد؛ بهتر است برای انتخاب مسواک مخصوص ایمپلنت ابتدا با دندان پزشک خود مشورت کنید.

مسواک مخصوص ایمپلنت وسیله ای بسیار کاربردی برای کسانی که دندان خود را به تازگی ایمپلنت کرده اند، می باشد. با مشورت پزشک مسواک مخصوص خود را تهیه و استفاده کنید، برای جلوگیری از عفونت رعایت مراقبت های بهداشتی دهان و دندان الزامی می باشد.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها