معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

یکی از شایع ترین دلایل مراجعه به دندانپزشک، ایمپلنت یا کاشت دندان می باشد که روش مناسبی برای پر کردن فضای خالی روی لثه بیمار است. این روش علاوه بر تاثیر بر زیبایی لبخند، از بروز عفونت در لثه نیز جلوگیری می کند. با توجه به اینکه کاشت دندان به روش ایمپلنت، نوعی جراحی به حساب می آید که در آن بخشی از لثه شکافته شده و دریل می شود

برای بسیاری از افراد این روش، بسیار دردناک می باشد. البته حین انجام این عمل، بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار درد چندانی احساس نمی کند.

اما با کمرنگ تر شدن اثر بی حسی و دوران نقاهت بعد از جراحی، کم کم درد محل جراحی نمایان می شود و این موضوع، هنگام جویدن غذا پررنگ تر می شود. به همین دلیل، در بسیاری از موارد، روش های ایمپلنت بدون جراحی به عنوان روش جایگزین استفاده می شوند.

این روش ها همان طور که مزایای زیادی دارند، معایبی نیز دارا می باشند. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی این روش ها، به بررسی معایب ایمپلنت بدون جراحی نیز بپردازیم.

 

معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی
معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

 

ایمپلنت دندان و کاربردهای آن

 

برای کسانی که به طور مادرزادی و یا در اثر شکستگی دندان، دارای فضای خالی روی لثه هایشان می باشند، کاشت دندان به روش ایمپلنت، گزینه مناسبی برای رفع این مشکل می باشد. در ایمپلنت دندان، لثه شکافته می شود و داخل آن ریشه ای مصنوعی که اغلب از جنس تیتانیوم است، کاشته می شود. بر روی این ریشه، پروتز مصنوعی سوار می باشد که ظاهری کاملا مشابه دندان طبیعی دارد. این ریشه ی مصنوعی به مرور زمان، با استخوان فک پیوند خورده و از پایداری مناسبی برخوردار می شود.

با انجام این کار، زیبایی لبخند فرد دو چندان شده و همچنین جویدن غذا برای او آسان تر خواهد شد. البته با ایمپلنت دندان نمی توان مثل دندان طبیعی رفتار کرد و باید از جویدن مواد غذایی سفت دوری کنید. چرا که فشار آمدن به ایمپلنت باعث می شود پیوند آن با استخوان فک دچار آسیب شده و در نتیجه روش ایمپلنت دندان شکست بخورد. برای کاشت ایمپلنت به چه کسی مراجعه کنم؟ پیشنهاد ما به شما مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت، دکتر آریام است.

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

بهترین روش های کاشت ایمپلنت بدون جراحی

همان طور که در بالا گفته شد، با ایمپلنت دندان به روش سنتی، ریشه ی مصنوعی ایمپلنت باید با استخوان فک جوش بخورد. از این رو، افرادی که به دلایل مختلف، از بافت مناسب فک و لثه برخوردار نباشند، نمی توانند از این روش استفاده کنند.

استعمال دخانیات، شیمی درمانی سرطان، دیابت کنترل نشده، سطح استروژن بالا و … از جمله مواردی هستند که فک توانایی جوش خوردن با ایمپلنت را ندارد و خیلی زود شکست می خورد. در این موارد روش های ایمپلنت بدون جراحی می توانند جایگزین شوند. که همانطور که گفتیم ممکن است معایبی دربر داشته باشند؛ در ادامه به معایب ایمپلنت بدون جراحی اشاره کرده ایم.

 

معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی
معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

 

ایمپلنت بدون جراحی به روش بریج

روش بریج یا پل ثابت، یک نوع ایمپلنت اقتصادی می باشد که بدون نیاز به جراحی و بخیه انجام می شود. بریج دندان، برای افرادی مناسب می باشد که از شرایط فک و لثه مناسبی برای جراحی ایمپلنت و پیوند آن با استخوان برخوردار نباشند. علاوه بر این، کاشت دندان به روش بریج، به دلیل هزینه بسیار پایین تر به نسبت قیمت هر واحد ایمپلنت، برای افرادی که قدرت مالی کافی برای استفاده از آن ندارند، مناسب خواهد بود.

شرط استفاده از پل دندانی، سالم بودن کامل دو دندان مجاور فضای خالی روی لثه می باشد. زیرا بریج دندان به آن ها متصل می شود و اگر آن دو دندان پوسیده و یا شکسته باشند، در حمل بریج دچار مشکل شده و در نهایت این پل دندانی از جای خود درمی آید.

 

مزایای اصلی استفاده از بریج دندان به شرح زیر هستند:

 

دوام و ماندگاری طولانی: بریج دندان ساختار دائمی داشته و به همین خاطر دوام و ماندگاری طولانی دارد. به همین خاطر اکثر بیماران بیان می‌کنند بریج آن‌ها از ده سال تا تمام عمر دوام داشته است.

 

هزینه به نسبت پایین: در مقایسه با ایمپلنت دندان، بریج‌های دندان هزینه به نسبت پایین دارند و این شرایط به‌طور خاص زمانی مشاهده می‌شود که چند دندان نیاز به جایگزینی داشته باشند.

 

درمان سریع: فرآیند درمان با بریج معمولاً در طول دو جلسه ملاقات با دندان‌پزشک کامل می‌شود. این شرایط در حالی است که درمان با ایمپلنت ممکن است تا شش ماه طول بکشد.

 

بهبود ظاهر: بریج دندان فقط فاصله بین دندان‌ها را پر نمی‌کند. در حقیقت بریج می‌تواند علاوه بر پر کردن فضای خالی دندان‌های از بین رفته، ظاهر طبیعی و مناسب لبخند فرد را نیز بازیابی کند.

 

پیشگیری از مشکلات بعدی: در صورتی که درمان با بریج به خوبی انجام شود، از مشکلات بعدی مربوط به مفصل گیجگاهی، از دست دادن بافت استخوانی، ابتلا به بیماری‌های لثه، و نیز حرکت ناخواسته دندان‌ها از محل اصلی، پیشگیری خواهد شد.

 

معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی
معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

 

ایمپلنت دندان دیجیتال

 

این روش، یکی از نوین ترین روش های کاشت دندان می باشد که به طور ملموسی از پیشرفت تکنولوژی بهره می گیرد. در ایمپلنت دندان به روش دیجیتال، با استفاده از تصویر سازی کامپیوتری سه بعدی، مدل دقیقی از وضعیت فک و دهان فرد ساخته می شود. در این تصویرسازی، محل دقیق قرارگیری دندان ها، استخوان فک و رشته های عصبی مشاهده می شود.

در نهایت، پزشک با استفاده از مشاهده ی راهنمای تصویری بر روی مانیتور به طور همزمان اقدام به کاشت ایمپلنت می کند. تفاوت این روش با ایمپلنت سنتی، این است که دیگر لثه به طور کامل برش داده نمی شود و تنها شکاف های کوچکی در محل قرارگیری ریشه داده می شود تا ایمپلنت داخل آن قرار بگیرد.

از این رو، درد دوران نقاهت در این روش به حداقل می رسد. از دیگر مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال، این است که پزشک تصویر دقیقی از محل کاشت دارد و در نتیجه، درصد خطای این کار نیز به صفر می رسد.

البته، این روش ایمپلنت بدون جراحی، به نسبت سایر روش ها هزینه بر تر خواهد بود. اما سرعت عمل بالاتری داشته و به تعداد جلسات کمتری نیاز خواهد داشت. چرا که پزشک می تواند در یک جلسه، به طور همزمان کاشت چند واحد دندانی را انجام دهد

 

معایب ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

روش های ایمپلنت بدون جراحی که در بالا ذکر کردیم، علاوه بر مزایای فراوانی که دارند، هر کدام معایبی نیز دارند که بسته به نوع آنها، متفاوت می باشد. در این جا به بررسی معایب ایمپلنت بدون جراحی می پردازیم.

 

معایب ایمپلنت دندان به روش دیجیتال

 

این روش به نسبت از تمام روش های ایمپلنت مناسب تر می باشد و شانس موفقیت بیشتری دارد. اما دو دسته از افراد نمی توانند از آن استفاده کنند:

  • افرادی که استطاعت مالی استفاده از این روش گران قیمت را ندارند.

 

  • افرادی که از بافت مناسب فک و لثه جهت پیوند ریشه به استخوان برخوردار نیستند.

 

  • علاوه بر این، ایمپلنت دیجیتال، مدت طولانی زمان می برد تا نتیجه بدهد. به طور متوسط حدود 6 ماه زمان لازم خواهد بود تا ریشه ی مصنوعی به طور کامل به استخوان فک پیوند بخورد. و در این مدت نیز ممکن است به دلایل مختلف پیوندی حاصل نشده و هزینه ی شما به هدر رود.

طول عمر یک ایمپلنت دندانی در این روش تهاجمی، بین 5 الی 10 سال می باشد که در این بین، ممکن است نیاز به تعویض روکش پیدا کند.
عوارض احتمالی ایمپلنت دندان به روش دیجیتال عبارتند از:

  1. عفونت لثه
  2. آسیب به عصب
  3. آسیب به سایر دندان ها
  4. شکستگی استخوان فک

و … می باشد.

معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی
معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

معایب کاشت دندان به روش بریج

بریج با توجه به این که یک روش ایمپلنت بدون جراحی می باشد، مشکلات و معایب خاص خود را دارد. استفاده از بریج دندان، مراقبت های خاصی نیز دارد و با توجه به اینکه می تواند از جای خود دربیاید، شستشو و نظافت آن بسیار مهم است. برای تمیز کردن بریج دندان، نباید از مسواک های زبر استفاده کنید؛ چرا که ممکن است باعث ایجاد خط و خش روی سطح آن بشود.

بریج دندان فقط زمانی کارآمد است که دو دندان مجاور فضای خالی لثه، کاملا سالم باشند. در نتیجه برای افرادی که این شرایط را ندارند، مناسب نخواهد بود. از طرف دیگر، با توجه به اینکه برای اتصال بریج، دندان های مجاور تراشیده می شوند، به مینای آن ها آسیب رسیده و احتمال پوسیدگی بسیار بالا می رود.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها