ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟ یکی از سوالات رایج متقاضیان انجام ایمپلنت و کاشت های دندانی، مناسب بودن و میزان رضایت بخشی از انجام این اقدام، با اهداف درمانی و زیبایی است.

موارد منع انجام ایمپلنت در بسیاری از متقاضیان با شرایط ویژه، اهمیت بسیار زیادی داشته و از مهمترین باید و نباید های این روش درمانی و زیبایی به شمار می آید.

متاسفانه ایمپلنت دندان با وجود محبوبیت فراوان و نتایج رضایت بخش به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته، برای تمامی متقاضیان مناسب نبوده و در بسیاری از شرایط، امکان انجام این درمان وجود نخواهد داشت. موارد منع اقدام به ایمپلنت به شرح زیر است:

حتما بخوانید : تشخیص پوسیدگی دندان

 

یکی از سوالات رایج متقاضیان انجام ایمپلنت و کاشت های دندانی، مناسب بودن و میزان رضایت بخشی از انجام این اقدام، با اهداف درمانی و زیبایی است.
یکی از سوالات رایج متقاضیان انجام ایمپلنت و کاشت های دندانی، مناسب بودن و میزان رضایت بخشی از انجام این اقدام، با اهداف درمانی و زیبایی است.

 

-ایمپلنت برای افراد سیگاری

اما توصیه اصلی و موارد منع انجام ایمپلنت متوجه افرادی است که افراط بسیار زیاد در مصرف دخانیات به ویژه سیگار داشته و به بهداشت دهان و دندان خود بی اعتنا هستند. مصرف مداوم و بیش از حد سیگار و قلیان، ریسک ابتلا به عفونت های پریودنتال، ریزش و تخریب بافت استخوان فک و خونریزی های پس از جراحی را افزایش داده و مشکلات فراوانی را در افراد ایجاد خواهد نمود.

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

دکتر امیر محمدی:

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

-ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

یکی از مهمترین موارد منع اقدام به ایمپلنت دندان، در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده و یا مراحل پیشرفته از این بیماری است. متاسفانه افراد مبتلا به دیابت، در سرعت بهبود زخم و شکاف های لثه به منظور جایگزین کردن پایه های ایمپلنت دچار مشکل بوده و از ریسک بسیار بالایی در ابتلا به عفونت ها، خونریزی ها و زخم های دندانی برخوردار خواهند بود.

-ایمپلنت برای افراد مبتلا به تحلیل لثه

یکی دیگر از مهمترین موارد منع اقدام به ایمپلنت و کاشت دندان، ابتلا به تحلیل رفتگی لثه به دلایل مختلف از جمله مشکلات ژنتیکی، مصرف برخی از داروها، پوکی استخوان و اقدام دیر هنگام به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. متاسفانه بافت تحلیل رفته و فاقد استحکام لثه در این افراد، مانع از انجام کاشت پایه های اصلی ایمپلنت در استخوان فک شده و ریسک ابتلا به مشکلات بعدی را افزایش خواهد داد.

-ایمپلنت برای بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی

یکی دیگر از موارد قابل توجه و بسیار مهم در منع اقدام به ایمپلنت دندان مربوط به افراد مبتلا به بیماری های نقص سیستم ایمنی مانند ایدز و بیماری های اتوایمیون (خود ایمنی) است. این افراد به هیچ عنوان امکان انجام ایمپلنت را نداشته و از موارد منع اصلی کاشت‌ دندان به شمار می ‌آیند.

-ایمپلنت برای بیماران سرطانی

ابتلا به سرطان در مراحل اولیه و انجام اقداماتی از جمله شیمی درمانی و پرتو درمانی، از دیگر موارد منع اقدام ایمپلنت ‌دندان برای متقاضیان بوده و تاثیرات جانبی نامطلوبی به دنبال خواهد داشت. توصیه می شود به منظور اقدام به ایمپلنت های دندانی، موارد ممنوعه آگاه بوده و مشکلات خود را با دندانپزشک متخصص در میان بگذارید.

 

یکی از سوالات رایج متقاضیان انجام ایمپلنت و کاشت های دندانی، مناسب بودن و میزان رضایت بخشی از انجام این اقدام، با اهداف درمانی و زیبایی است.
یکی از سوالات رایج متقاضیان انجام ایمپلنت و کاشت های دندانی، مناسب بودن و میزان رضایت بخشی از انجام این اقدام، با اهداف درمانی و زیبایی است.

 

معایب ایمپلنت دندان

زمانبر بودن این درمان ، عوارض احتمالی جراحی، عوارض احتمالی مرتبط با عدم مراجعه به پزشک متخصص، معایب دوره ای و هزینهٔ تقریبا زیاد از معایب این روش می‌باشد.

مزایا و ایمپلنت دندان

 افراد باید قبل از انجام این عمل در مورد پزشک متخصص و عوارض احتمالی آن حتماً آگاهی کسب نمایند. اما انجام این نوع درمان جدای از معایب ذکر شده مزایای زیادی نیز دارد که باعث شده است افراد زیادی به آن روی بیاورند.

طبیعی بودن نسبت به دندان مصنوعی، خوش فرم شدن صورت نسبت به سایر روش ها، عدم چسبندگی دندان، عدم لغزش دندان، عدم وجود صداهای ایجاد شده هنگام صحبت کردن پس از انجام این عمل، راحتی در خوردن غذا، حفظ ساختمان دندان‌های مجاور، اعتماد به نفس، زیبایی و عدم پوسیدگی از مزایای این نوع درمان می‌باشد.

افرادی که قصد استفاده از این روش را برای دندان‌های خود را دارند باید دقت داشته باشند که قبل از این اقدام، بیماری‌های احتمالی خود و شرایط شان را برای پزشک بازگو کنند.

اگر انجام این روش توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد نوع درمان پس زده نخواهد شد و همواره با موفقیت همراه خواهد بود. به طور کلی مزایای انجام این درمان از معایب آن بسیار بیشتر می‌باشد. اگر انجام این روش همراه با مراجعه به دندانپزشک مناسب و متخصص انجام گیرد، شما دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701 

 

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها