آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟

 

رابطه سیگار و ایمپلنت

 

افرادی عادت سیگار کشیدن را دارند و می خواهند ایمپلنت انجام دهند ، حتما شنیده اند که سیگار کشیدن ، درصد موفقیت درمان ایمپلنت را پایین می آورد و حتما این سوال برای آنها پیش آمده است که افرادی که سیگار می کشند میتوانند درمان ایمپلنت انجام دهند . در این مقاله قصد داریم رابطه سیگار و ایمپلنت را بررسی کنیم.

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟
آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟

ایمپلنت کردن دندان افراد سیگاری

افرادی که به طور مرتب از سیگار استفاده می کنند مقدار قابل توجهی نیکوتین را وارد بدن خود می کنند. در زمان ایمپلنت کردن دندان ها لازم است فک شکافته شده و پایه ایمپلنت در فک کاشته شود. اما این نیکوتین سرعت جوش خوردن پایه به استخوان فک را دچار مشکل می کند.

اگر پایه به درستی به استخوان فک جوش نخورد ، امکان ایمپلنت برای فرد وجود ندارد. از طرفی سیگار کشیدن موجب ورود میکروبها به دهان شده و باعث عفونت و آلودگی در اطراف پایه ها می شود.

حتی در صورت جوش خوردن درست، استفاده از سیگار دندانهای جدید را کثیف و آلوده خواهد کرد. بنابراین توصیه می شود که افراد سیگاری قبل از انجام این روش سیگار را ترک کنند.

روند بهبود و درمان برای افراد سیگاری طولانی تر است و بافتهای آسیب دیده دهان و دندان و غده های براق صدمه دیده فرد سیگاری نمی توانند به درستی میکروب های موجود را از بین ببرند. بنابراین امکان عفونت در این افراد به شدت بالا میرود.

اگر پایه ها نتوانند به درستی به استخوان فک جوش بخورند ، ایمپلنت لق خواهد شد و نخواهد توانست دندان ترمیم شده را در دهان نگه دارد.

بهتر این است که قبل از انجام این عمل سیگار را ترک کنید. چند هفته ای به دهان خود برای بهبودی و خروج سموم سیگار فرصت دهید و سپس به سراغ دندان پزشک رفته و از ایشان کمک بخواهید. همچنین با تایید دندان پزشک می توانید از دهان شویه های معتبر برای بهبود سلامتی دندانهای خود کمک بگیرید.

آمار نشان می دهد که درافراد سیگاری، نیاز به تعویض ایمپلنت دندان بعد از پنج سال ایجاد می شود.

تاثیر سیگار کشیدن بر استخوان فک

از دیگر مشکلاتی که سیگار کشیدن برای ایمپلنت کردن دندان ایجاد می کند این است که استفاده از سیگار، استخوانهای فک را تحلیل می برد. بنابراین عفونت و التهاب در لثه و استخوان فک ایجاد می شود که میتواند بسیار خطرناک هم باشد.التهاب لثه مانع از جوش خوردن ایمپلنت ها شده، پایه ها لق می شوند و تاج دندان نیز بیرون خواهد افتاد.

 

بیشتر بدانید :  متخصص ایمپلنت دندان کیست ؟

 

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟
آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟

 

با وجود تمام این موارد اگر یک فرد سیگاری بخواهد از روش ایمپلنت برای بهبود وضعیت دندانهای خود استفاده کند بهتر آن است که سیگار کشیدن را ترک کند. این کار را حداقل دو هفته قبل از ایمپلنت کردن انجام دهید و تا چهار ماه بعدی به هیچ وجه از سیگار استفاده نکنید.

مسواک زدن مرتب، استفاده از نخ دندان و دهان شویه مخصوص ایمپلنت و رعایت کلیه مواردی که از طرف دندانپزشک به شما توصیه می شود نقش مهمی در بهبود خواهد داشت.

چنانچه به پوسیدگی و عفونت لثه دچار شدید بلافاصله به دندان پزشک مراجعه کنید و تا حد امکان برای حفظ سلامتی خود ، ریه و دندانهایتان سیگار کشیدن را کنار بگذارید تا از عوارض بعدی جلوگیری کنید.

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

عارضه حفره خشک بعد از ایمپلنت کردن دندان

مهمترین مشکلی که بعد از ایمپلنت کردن برای افراد سیگاری ایجاد می شود عارضه ای به نام حفرۀ خشک است. این عارضه که به آن dry socket نیز گفته می شود مشکل دردناکی است.

بعد از کشیدن دندانها ، در داخل فک حفره ای ایجاد می شود که لخته های خون آن را می پوشاند تا از فک و استخوان و اعصاب دهان در طول مدت درمان حفاظت کند. اگر این لخته در دهان جا به جا شود موجب ایجاد یک حفره خشک می شود. این حفره استخوان و اعصاب را در معرض صدمات قرار می دهد.

جلوگیری از عارضۀ حفره خشک

اگر نمی توانید قبل از کاشت ایمپلنت سیگار را ترک کنید برای جلوگیری از ایجاد حفرۀ خشک به این موارد عمل کنید.

از patch نیکوتین و آدامس های نیکوتین دار استفاده نکنید.

دست کم یک تا دو هفته قبل از کاشت از سیگار کشیدن خودداری کنید.

از جویدن تنباکو جدا بپرهیزید.

از دندان پزشکتان بخواهید زخم را بخیه بزند.

روی محل زخم از گاز استریل استفاده کنید.

تلاش کنید عادت به سیگار کشیدن را با عادت دیگری جایگزین کنید.

 

اگر می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید می توانید با انتخاب یکی از روش های ارتودنسی و یا ایمپلنت زیرنظر بهترین متخصص این کار را انجام دهید، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

نتیجه این مقاله

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟
آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟

 

هر کدام از دوره های درمانی تصمیم به پیگیری داشته باشند ، در صورت ادامه ی استعمال سیگار در طی یا بعد از دوره بهبودی درمانی ، می توانند انتظار بهبودی کندتر و احتمال بیشتر نارسایی را داشته باشند. اگر بیماران سه تا چهار هفته قبل از قرار دادن ایمپلنت سیگار کشیدن را متوقف کرده و در طول دوره بهبود از دود سیگار بمانند ، نتایج ممکن است بهبود یابد. بعضی از دندانپزشکان کاشت دندان را در افراد سیگاری قرار می دهند ، اما این بیماران باید از افزایش خطر احتمالی آنها آگاه باشند.

 

بسیاری از بیماران سیگاری ما از درمان کاشت به عنوان فرصتی برای ترک سیگار استفاده کرده اند.

 

دكتر امير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها